Den der har behovet, har ansvaret............

Den der har behovet, har ansvaret………..fra http://www.anjavintov.com/

Kender du Anja Vintov? 
Jeg elsker alle hendes ord og betragtninger.
Det virker så rigtigt for mig, ikke nødvendigvis for dig og du må også gerne synes, at det er noget svævende vås, men i hele december udgav hun hver dag en lille julekalender godbid af smukke, smukke ord, som jeg hver dag glædede mig til at læse.

Her indgik nogle af mine ynglingsord; mindre modstand, bedre energi, højere bevidsthed, større åbenhed, dybere kærlighed, større klarhed, flere følelser og flere af samme energi.

Så godt så, jeg har behovet for flow, lys, varme kærlighed, mod, kreativitet, mening og kærlighed og har jeg behovet, så har jeg også ansvaret.
Ikke nødvendigvis for at gå hele vejen alene og heller ikke nødvendigvis for at lede efter ord og meninger helt alene, men jeg må selv nok lette rumpen og begynde at gå.

Her er et af de skønne eksempler:

”15. December - Større Klarhed
Hvis vi ikke gider at pudse spejlet, vil billedet altid være sløret.
At væve rundt i uklarhed er altid en mulighed, men aldrig en nødvendig. Klarhed kan skabes på et øjeblik. Hvis du mærker godt nok efter, er du aldrig i tvivl om, hvad du vil.
Tænk på det, tal om det, gør det. Prøv dig frem.
Det er sjældent klarheden der kræver mod at indse, men de handlinger der følger med, hvis den skal virkeliggøres.
Alt det bedste,
Anja”
Hvad er det jeg virkelig vil, og hvad vil det virkeligt give mig at nå det? 

Spørgsmål som jeg har ledet efter svar på længe, i flere år. Altid i tvivl om vejen. Altid bange for at vælge forkert.
Og jeg kender stadigvæk ikke svaret, men en gang imellem ser jeg et glimt af noget, men så flygtigt at det er pist væk igen.


2014 er året hvor jeg opsøger og leder efter glimt, gnister og andre løse enderJ Men hamsterhjul indgår i hvert fald IKKE i løsningen!

Kommentarer

Populære opslag