Solen er blevet væk



Solen kiggede lige op et lillebitte øjeblik og så blev det ikke til mere.
Det er jeg lidt ked af, for jeg trænger sådan til at se mere på den. 

Det er koldt, blæsende, gråt og vådt, men det bliver en lille smule lysere hver dag, selvom der er lang tid til foråret og min ynglingsmåned maj.
Jeg kan godt lide hule- og hyggefornemmelsen, som januar giver mig.
Og jeg kan rigtig godt lide den sprødhed der ligger i at tage hul på et helt nyt og ubrugt år.  
Der er rigtig mange mennesker som siger (og mener) at det der med nytårsforsætter det er ikke noget de bruger........Jeg er IKKE en af dem!
Jeg elsker, elsker, elsker, at lukke et gammelt år pænt ned og at de nye ukendte år ligger helt ubenyttet, hvidt og sprødt foran mig.

I løbet af et år, så korrigerer jeg mange gange, ændrer kurs, flytter mig, vælger til og fra, opgiver, finder på noget nyt, så det er ikke fordi jeg kun ændrer/justerer kurs ved årsskiftet.
Hvis noget ikke virker/er rigtigt i løbet af året, så fix det, lev med det, eller spark det ud.

Men et årsskifte er bare noget rigtigt stort for mig. Som nyfalden sne, hvor der endnu ikke er sat fodspor i.
Jeg er vild med et nyt år – helt vild med hvide blanke kalendersider, der kan tvistes og drejes og fyldes med (næsten) lige, hvad jeg har lyst til.
Jeg er vild med den grundlæggende trang til refleksion, der altid kommer over mig, når et gammelt år slutter og et nyt uudforsket år trækker op i horisonten med alle sine muligheder.


Jeg har (små-nørdede) ritualer for nedpakningen af gamle år og udpakningen af nye og det indebærer oftest ro, stilhed, eftertænksomhed, varm te, chokolade, mængder af tusser, notesbøger og lister. 


Nytårsaften hørte jeg tilfældigvis et Joe Cocker nummer. 
Jeg kan ikke huske hvad det hed, men nogle få linjer satte sig fast og de er skrevet ned, så jeg husker dem: 

The heart said:
Fire it up
and the sun said:
Fire it up


Så sæt i gang. Fire it up......Jeg ønsker mig rå mængder af det. Jeg trænger til det helt ind i midten af mine knogler, mine tanker og mit hjerte.

Kommentarer

  1. Mmm, lyder dejligt med ritualer for nedpakning... Det en god måde at få lukket ting ned på!
    KH

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej "Hyldemor"
      og tak for din kommentar.
      Hurra, den aller-allerførste kommentar jeg har fået:-) Jeg kan godt li´ at lukke ting ordentligt ned, ellers mudrer det i mit hoved
      Jeg har været en tur rundt på din dejlige blog og jeg takker mange gange for introen til Flylady. I already låååve her:-)

      Slet
    2. Hehe, selv tak :-)
      Dejligt at du fandt inspiration hos mig - hun har virkelig vendt op og ned (på den positive måde) på vores liv :-)
      Man skal som sagt kunne abstrahere fra det amerikanske - men ellers er hun skøn! ;-)
      KH

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag