Essayskrivning og overspring






Her burde jeg sidde..............Det gør jeg så ikke, kan man jo tydeligt se på billedet.

Hvorfor burde jeg sidde lige dér og når jeg alligevel ikke gør det, hvad laver jeg så?
Jeg skal sidde lige dér, fordi jeg skal skrive et essay, som skal afleveres og vurderes, fordi det er en eksamensopgave. 
En eksamensopgave der snart forventes at være færdig. Vi kan faktisk godt sige, at fristen for at aflevere er til at få øje på ude i horisonten og noget om at det ikke altid er bedst at arbejde under pres.
Pres fra flere forskellige vinkler på de forkerte tidspunkter får mig ind imellem ned at lægge fladt på gulvet og det er sjældent hverken særligt sjovt, produktivt eller kønt.
Så der er gode grunde til at jeg skal sidde der og jeg kan jo ikke engang pibe over, at jeg sidder inde i et mørkt lille rum, når solen skinner. 
Jeg sidder midt i sol, forsigtig brise og fuglesang, bevæbnet med parasol, koldt vand med citron i, kold/halvlunken hvidvin/æblejuice-drik, den bærbare og alle mine bøger og noter.

Hvorfor sidder jeg der så ikke?
Tja, fordi jeg er ramt af skriveblokering og/eller en smule kedsomhed, fantasiforladthed eller bare fordi trangen til at nyde det gode vejr, spise koldskål, lave hyldeblomstsaft, luge nogle skumle brændenælder væk, finsove i haven, læse nogle blogs, drikke noget (mere) kold hvidvin og andet i de retninger er stærkere end trangen til at få produceret noget essay-værk.

Hvad er så slagplanen for at få fabrikeret de der ord på et virtuelt stykke papir?
JUST DO IT! Er den korte version. 
Jeg gider jo godt skrive noget om fællesskaber/individualitet på arbejdet.  
Jeg gider godt reflektere over, hvordan vi få skabt et rummeligt fællesskab, hvor der er plads til individet, så vi ikke i kollektivets navn drukner i fællesskabets rivende flod og mister os selv.  
Og hvordan skal vi der ikke nødvendigvis synes, at alt arbejde, tanker og ideer skal foregå i plenum hele tiden, være individ i fællesskabet?
Jeg tror jeg er inspireret:-) Jeg vil flytte over på den anden side af huset og finde en plads der med lidt mere skygge, så jeg bedre kan se hvad jeg skriver på skærmen.......

Kommentarer

  1. Det vil da selvfølgelig hjælpe med skygge, så du kan se skærmen:-)
    Men generelt skal det vist bare være træls i eksamensperioden med sol og sommer - jeg husker det vagt, men mon ikke du kommer gennem det!
    Der venter vel noget godt bagefter - og har du trods alt ikke selv valgt det, fordi interessen er der??

    SvarSlet
  2. Jeg ved ikke, om du er klar over det - men det kræver indtastning af koder på din blog for at kommentere.
    Det tog 8 forsøg at få udgivet min sidste kommentar!
    Hvis du gerne vil have flere kommentarer, skal du måske overveje at fjerne koderne, og blot kræve login i stedet:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var jeg slet ikke klar over......Tak for oplysningen.
      (Hvordan pokker mon der er havnet koder dér og hvordan mon jeg får dem væk?)

      Slet
    2. Hvis du ikke har fået dem væk endnu, så smid lige en mail til mig, så skal jeg hjælpe dig:-)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag