Kreativitetens smukke vogter





Hende her smuksakken er mit syværelses-kontors vogter. Hun vogter over kreativiten og over at der rent faktisk bliver omsat nogle ideer derinde til praksis.

Jeg fik hende engang i en bytteleg i et kreaforum (min kreative moster). Desværre har jeg glemt hvad den dygtige dukkemager, der lavede hende hed.

Min kreative moster var et vanvittigt godt initiativ, som desværre stoppede delvist pga. for lidt aktivitet på div. fora. 
Da jeg meldte mig ind var jeg (igen) i en af mine "på kanten af stress"-perioder, så jeg var absolut heller ikke særlig deltagende, men det var nu ærgeligt alligevel.
Men der kom hende her ud af det og hun er VILDT lækker. Jeg bliver i godt humør af at se på hende hver dag.
Lige i øjeblikket der har hun dog trange kår. Hun kan ikke rigtig komme til. Bl.a fordi hun er udstationeret i et andet rum af sikkerhedshensyn. Hun skal nok komme retur på sin hylde i hjørnet. Der skal bare lige lidt mere styr på elementernes rasen.

Dette her er et øjebliksbillede fra i dag:





Sådan ser mit syværelses-kontor ud i øjeblikket. Jeg er ved at omorganisere og så er der vist noget med, at det skal være slemt for at det kan blive bedre...........

Hovedproblemet er helt konkret, at der er alt for meget l... derinde! 
Alt for meget, som ikke bliver brugt og alt alt for meget som jeg overhovedet ikke aner, at jeg er indehaver af, fordi jeg ikke kan finde det for alt muligt andet.
Selvom jeg navigerer nogenlunde godt i et vis mål kaos, så er der også grænser for hvor kaotisk det må blive, inden jeg føler mig halvkvalt og meget, meget lidt kreativ.
Ingen bordplads eksempelvis, det fungerer altså ikke! At slå tæerne ind i noget for at række over noget andet, for at komme ind bagved til noget tredie, det giver decideret hysteriske anfald.
Jeg arbejder lige nu fortrøstningsfuldt videre. I morgen efter en kursusdag må jeg derind igen og forsøge at smide ud, sortere og kategorisere. 
Jeg tænker og drømmer om opbevaringsløsninger i øjeblikket. Pæne og nydelige, lidt farverige, men ikke for meget og med plads til alt i den mest logiske rækkefølge.
Sådan er drømmen i hvert fald....................


Kommentarer

Populære opslag