Rømø - Er du klar?

Jeg håber sørme, at du er klar Rømø, for vi er på vej og vi er SÅ klar til noget med drager og blæsevejr.
Jeg plejer godt nok, at brokke mig over, at jeg ikke kan lide blæsevejr, men her ved vestkysten håber jeg nu på godt drageflyvningsvejr. Jeg ved ikke præcis hvor meget blæs det er, men jeg er bevæbnet med masser af varmt tøj og en flaske tranebærsaft, hvis nu endnu en blærebetændelse skulle overveje at kigge her hen. 
Men det gør den heller ikke, Skrid blev der sagt. Jeg gider det ikke! Haveheksen skal på tur og så er der ikke tid til det pjat.
Skovtrolden bliver hjemme og passer på hus og hjem. Roder nok med noget pillefyr og klargør sikkert også nogle skydestiger. Det er jo snart sæson for den slags udendørssysler. 
Mor-bilen er pakket med begge teenagere, skudsikret kamera, spil, varmt tøj ad libitum og højt humør. 
Vi glæder os vildt. Vi skal nemlig langt vest på og se dragefestival på standen ved Rømø. 


Det her er et reklamebillede fra feriepartner/Rømøs hjemmeside. Det ser altså godt ud. 
http://www.feriepartner.dk/roemoe/Oplevelser-pa-Romo/Dragefestival/

Jeg glæder mig til at være med, ikke at vi gør os i seriøst drageflyvning. Vi tager bare godt med tøj på og kigger på.
Når vi fryser går vi hjem i vores lejet weekend domicil, drikker noget varm kakao og spiller nogle spil.
Når vi har fået varmen, så går vi ned på stranden igen og sådan vil hele lørdagen fortsætte. Lørdag aften skal der flyves med lys på. Der vil vi også være klar.
Søndag håber vi at have set drager nok, så vi kan smutte over grænsen efter det vigtigste og så lige runde Gram slot til en gang søndejysk kaffebord. Sådan et har vi aldrig set eller smagt, så det glæder vi os også til:) Når vi ikke vil være bekendt at spise flere kager, så suser vi øst på hjem til marken.
Ude er godt, men hjemme er nu heller ikke værst.


Kommentarer

Populære opslag