Nytårsforsætter eller drømme?

Nytårsfortsætter er vel ok, drømme for et nyt år er bare sjovere. 

Nytårsfortsætter holder sjældent længere end januar ud, måske til midt februar, så er gassen gået af den ballon. Men det er vel oftest, fordi de er temmelig urealistiske og fyldt med askese og toppet med nej-hat og forbud. Jeg bliver næsten dårlig allerede ved tanken.

Jeg forventer ikke at orke, at tabe 10 kg i løbet af januar.
Ikke, at det at tabe 10 kg på nogen måde ville være usundt for mig, det behøver vel bare ikke være i januar af alle kolde, blæsende og mørke måneder? Og hvor stor er sandsynligheden for, at det vil ske? Det kan jeg godt afsløre. Det er i MINUS på forhånd! 

Mine nytårsfortsæt(s) er derfor forsætlige (ønsker) for (et) nyt år. Hvis noget er med forsæt, så er det med vilje og hos mig er det helt uden selvpineri.    

I 2017 ønsker jeg mig bl.a flere kaffe aftaler. Elsker cafe latte og cafebesøg. Det er nemlig for mig synonymt med godt selskab og god snak. Jeg trænger til at lytte og snakke mere.

Jeg trænger til at skrive mere. Både på Haveheksen og i mine fine rigtige bøger af papir. Langsom skrivning i hånden er meditativ.

Meditativt er også yoga. Fast hold hver uge er allerede tilmeldt. Elsker yoga. Jeg bliver et bedre og blødere mennesker af det.

Jeg trænger også til noget udvikling for sjov. 
Derfor indeholder listen for 2017 bl.a sykursus i hel weekend i januar. Jeg glæder mig. Jeg kan godt sy, men at sy sammen med andre er bare noget andet og en kompetent underviser flytter og finpudser på de hjemmebiksede teknikker. Jeg kan godt lide, at kunne noget på den rigtige måde. 

Broderikursus er også på listen. Passer det i kalenderen bliver det insektbroderi her. Jeg kan ikke ret mange broderisting rigtig, men gad rigtig gerne kunne. Her er i høj grad mulighed for kompetanceudvikling.

Et kursus på Emilielunden står også på listen. Jeg håber på et efterårsprogram, der er lige så spændende som efteråret 2016, hvor der desværre ikke var plads i kalenderen.

Der er også en smule sundhed i planen for 2017. Jeg har tilmeldt mig en 100km gå/løb pr. måned udfordring på Facebook. På to dage er det blevet til 5 km. Ja, jeg ved det godt, Der er langt op til 100 og det er heller ikke sikkert det nås, men en gåtur i byen i frokostpausen og nogle gode lange ture ved stranden i weekenden tæller alt sammen. 

Sidst men ikke mindst, så øver jeg mig i mindre fornuft og mere sjov. Det behøver ikke altid være klogt, fornuftigt og praktisk. Nogle gange må det bare gerne være for sjov. Jeg glæder mig vanvittigt til mine januar udsalgskup fra Mondo kaos kommer hjem. Det er ikke praktisk, men hold da op, hvor er der meget pænt, som kan bruges til sjov.

Må 2017 sende alt hvad du ønsker i din retning:-) Især det der er sjovt og rart.
Do more of what makes your soul happy........






Kommentarer

  1. Søde Haveheks, hvor er du god med kreative planer -- så god vil jeg også være. For jeg har også brug for kurser at se frem til, og der helt sikkert også noget jeg kan trænge til at lære eller få finpudset. Du sætter barren højt og viser vejen, og jeg må heller følge trop :-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag