Morgen med god tid

Det er ingen hemmelighed at jeg er stor fan af god tid og langsommelighed. Jeg hiver det frem fra alle de hjørner jeg kan. 
I morgenstunden kan der i øjeblikket findes nogenlunde god tid og langsommelighed. 



Fra jeg står op og begynder at virke og indtil at lyset udenfor har fået overtaget, lige der i det vigende mørke, tænker jeg altså godt. 
Jeg elsker at sidde og spise morgenmad, mens jeg lytter til gæssene, der stryger morgenfriske over huset og kragerne der småskændes på marken. 

Morgen tænke-tid er en af fordelene ved store børn. Den gang, da der skulle vækkes to børn, hældes tøj på, ordnes madpakker, morgenmad, huskes gymnastikposer og køres i skole til bestemt tid, var det slet ikke en mulighed. 
Der handlede det bare om, ikke at glemme noget vigtig og at få morgenen til at forløbe så godt så muligt, så alle fik en fornuftig start på dagen. 
Nu er fordelen at jeg faktisk selv bestemmer ret meget over hvad der er vigtig og hvad en god start på dagen indeholder…….Nu er det tid til afgang, termokruset med ekstra te skal huskes, hoveddørene skal låses og bilen startes.
Mandag morgen efter en uges ferie....Jeg er klar.



Kommentarer

Populære opslag