Pakket ind i tåge

Det lille hus på marken har været pakket ind i en fin tåge hele dagen. 
Havde det været en hverdag og der var 45 km på arbejde havde jeg været utilfreds med dagens vejr, men nu er det søndag og så er det helt ok.
Faktisk synes jeg det var rigtig hyggeligt, at være svøbt ind. 
Det kaldte jo på levende lys, ild i brændeovnen, god musik og oprydning i syværelset. 


Vasketøjet kan ses, men tørrede ikke ret meget, så det får lige lov til at hænge til i morgen. 
Er det ikke blevet bedre, så må tørretumbleren i gang.

Blodbøgen står helt stille og venter roligt på at foråret kommer igen. 
Forår kan ikke forceres. Blodbøgen ved af erfaring, at det kommer når det skal og så folder den sine smukke mørke blade ud.  


Naboen mod nord er blevet væk. Marken ligge også stille hen og venter på tørvejr og forår.
En flok svaner har slået lejr på en nabomark. I dag var de ikke til at se, men de kunne høres. 
Jeg elsker svanesnak og gåsesnak og al fuglesnak.

Markvejen ender i intet. Sigtbarheden er næppe bedre oppe på asfaltvejen, så jeg synes det er så godt, at jeg ikke skal nogle steder hen i dag. 

Det har været en søndag helt efter mit hoved. Ingen planer, ingen skal-ting. Kun det jeg puttede ind i den. 
Ældste-teenageren var hjemme til aftensmad. Det er så hyggeligt at møde sit udeboende barn til mad og sludder. Yngste-teenageren er på skitur med sin efterskole. 
Der er sendt billeder hjem som bevis på masser af sne og bjerge i baggrunden.

Send venligst noget mere weekend. Jeg er ikke helt klar til en mandag og en ny uge!



Kommentarer

Populære opslag